Vitaelife Pharma Vitamin D3 – adviezen, prijs, waar te kopen, apotheek, is het de moeite waard?

[Totaal: 0    Gemiddelde: 0/5]

Vitamin D3 is een van de meest essentiële onderdelen van voeding voor ons lichaam. D3 of cholecalciferol is de enige vitamine die wordt geproduceerd door het menselijk lichaam wanneer het wordt blootgesteld aan ultraviolette straling van de zon, en speelt een belangrijke rol in onze algehele gezondheid. Het wordt vaak aangeduid als de “ zonneschijnvitamine EM>” en in feite is zowel een vitamine en een hormoon.

Gebruik

  1. Vitamin D3 bevordert de opname van calcium is belangrijk voor gezonde botten en tanden.
  2. behandelt botaandoeningen zoals reumatoïde artritis.
  3. omgebouwd tot een hormoon het menselijk lichaam calcitriol, waar de niveaus van calcium en fosfor en botmetabolisme en neuromusculaire functie regelt.
  4. OL>

    Een tekort aan vitamine D3

    Cholecalciferol is één van de meest onderschatte vitaminen. Er is geen twijfel dat een groot aantal mensen last van zijn tekort. Deze vitamine is van vitaal belang voor de gezondheid van de botten, en zonder voldoende in je lichaam, het lichaam niet in staat is om voldoende calcium te absorberen. Het zal dus een negatief effect op uw botten te hebben.

    veilige grens voor consumptie van cholecalciferol is 10.000 internationale eenheden (IUS).

    Oorzaken van tekort aan vitamine D3

    Vitamin D3 wordt voornamelijk geproduceerd door blootstelling aan zonlicht. Zo zijn de belangrijkste oorzaken van het tekort ook in verband met deze factor – mensen niet genoeg zonlicht krijgen. En aangezien deze vitamine is vrij zeldzaam in voedselbronnen, de meeste mensen zijn niet in staat om de vereiste dosis vitamine D3 en van de producten te krijgen.

    Onvoldoende blootstelling aan zonlicht

    Ons lichaam heeft ultraviolette stralen van de zon aan cholecalciferol produceren. Tenminste we dagelijks nodig hebben ongeveer 15 minuten van blootstelling aan zon. Echter, degenen onder ons die zijn meestal binnenshuis of wonen in een gebied waar er weinig zonlicht, niet in staat is om de aanbevolen waarde van de blootstelling te krijgen en lijden aan het tekort.

    Gebruik van zonnebrandmiddelen

    De angst voor huidkanker dwingt ons om zonnebrandcrème te gebruiken. Echter, een zonnescherm met hoge SPF voorkomt de opname van nuttige hoeveelheden zonlicht nodig om vitamine D3 te produceren.

    Ouderdom

    Met de leeftijd ons lichaam steeds minder bereid zijn voor de productie van een voldoende hoeveelheid van deze vitamine. Ouderen hebben extra nemen van het in verband met de verslechtering van de nierfunctie.

    Onvoldoende inname van voedsel

    Hoewel cholecalciferol kunnen worden gesynthetiseerd door blootstelling aan zonlicht, zijn er een aantal producten die ook als bron van deze vitamine kan dienen.

    Een goede bron van vitamine D3 vis, vooral zalm, tonijn, sardines en visproducten, zoals levertraan en visolie. In kleine hoeveelheden vitaminiziruet D3 in melk, eieren, brood en granen.
    dus vegetariërs vaker lijden tekort aan vitamine D3.

    Bij een tekort op de steun vitaminesupplementen D3.

    Risicofactoren

    Er zijn categorieën van mensen die het meest waarschijnlijk te lijden aan een gebrek aan vitamine D3, omdat hun behoefte aan vitamine D3 meer dan anderen:

    1. Zwangere vrouwen of vrouwen die borstvoeding geven, met name jonge vrouwen en tieners.
    2. Baby’s en kinderen onder de leeftijd van 5 jaar.
    3. De mensen van 60 jaar en ouder.
    4. Mensen met een donkere huidskleur.
    5. OL>

      De symptomen van een tekort aan vitamine D3

      deficiëntie symptomen van vitamine D3 kunnen eenvoudig worden geïdentificeerd en variëren van eenvoudig tot ernstig. Ze kunnen worden ingedeeld in drie categorieën, te weten:. In verband met de huid, de schildklier en neurologische symptomen

      1. Skin.

      Droge huid is de meest voorkomende symptoom van een tekort van cholecalciferol en meestal is het gevolg van een gebrek aan antioxidanten. Vitamin D3 speelt een belangrijke rol in het stoppen van vroegtijdige veroudering, waardoor uw huid elastisch en helpt bij het bestrijden huidproblemen zoals psoriasis en acne.

      2. De schildklier.

      Vitamin D3 is cruciaal voor een goede werking van de schildklier, zijn essentieel voor de synthese van de hormonen, alsmede voor de behandeling van ziekten geassocieerd.

      3. De neurologische symptomen.

      Veel last van neurologische symptomen van een tekort aan vitamine D3. Cholecalciferol helpt om de versoepeling van het skelet en onvrijwillige spieren te controleren. Deficiëntie symptomen van vitamine D3 omvatten spasmen en vernauwing van bloedvaten die leidt tot verhoogde bloeddruk, waardoor de waarschijnlijkheid van migraine en hoofdpijn toeneemt. Dit alles leidt uiteindelijk tot angst, depressie, slapeloosheid en hopeloosheid, of in extreme gevallen, schizofrenie.

      4. Rachitis.

      Vitamin D3 speelt een rol in de gezondheid van de botten door het vergemakkelijken van de opname van calcium. Rachitis is de meest voor de hand liggende symptoom van zijn tekort. Dit komt vooral tot het onvermogen van het lichaam om te binden en te absorberen calcium en fosfaten.

      5. Cognitieve uitdagingen.

      Vitamin D3 speelt ook een belangrijke rol voor de gezondheid van onze hersenen. Studies tonen aan dat mensen met een tekort aan cholecalciferol hebben een slechte mentale functies. De ouderen zijn met name behoefte aan extra inname van deze vitamine in te vullen formulier.

      ziekte veroorzaakt door een tekort aan vitamine D3.

      Onvoldoende gehalte aan vitamine D3 is geassocieerd met de volgende ziekten:

      1. Depressie.

      Gebrek aan cholecalciferol komt vrij vaak voor bij ouderen en kan leiden tot een aantal psychische en neurologische aandoeningen. Dit is een nadeel in een slecht humeur en cognitieve stoornissen, waaronder de ziekte van Alzheimer. Bijwerkingen van vitamine D3 tekort zijn stemmingswisselingen zoals depressie, vooral seizoensgebonden affectieve stoornis, problemen met het geheugen en de concentratie, omdat deze vitamine is essentieel voor bouwstenen die de neurotransmitters die betrokken zijn bij het handhaven van emotionele balans te produceren creëren. Dus, mensen die blijven meestal in de kamer hebben vaak last van angst en depressie.

      2. Botziekte.

      Vitamin D3 staat bekend om zijn vermogen om de gezondheid van het bot en bewegingsapparaat te verbeteren. Een tekort aan deze vitamine veroorzaakt osteopenie en osteoporose veroorzaakt. Cholecalciferol deficiëntie draagt ​​ook bij aan spierzwakte, waardoor de kans op vallen en fracturen verhoogd.

      3. Rugpijn.

      Volgens recente studies, lage niveaus van vitamine D3 een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van chronische lage rugpijn bij vrouwen.

      4. Haaruitval.

      Het is echt geweldig, maar een tekort aan vitamine D3 wordt ook geassocieerd met haaruitval. Sommige studies hebben aangetoond dat mensen met een gebrek aan vitamine D3 vaak last van haaruitval.

      5. Reumatoïde artritis.

      Reumatoïde artritis is een pijnlijke auto-immuunziekte die ontstaat wanneer lichaamsweefsels worden aangevallen door het immuunsysteem. Het wordt gekenmerkt door zwelling en ernstige pijn in de gewrichten. Vitamin D3 helpt bij het reguleren van het immuunsysteem en het voorkomen van deze ziekte.

      6. Multiple sclerose.

      Multiple sclerose is een aandoening waarbij het immuunsysteem de myelineschede van zenuwvezels, de coating die zenuwcellen beschermt. Voldoende vitamine D3 heeft een beschermend effect en daarom vermindert de kans op multiple sclerose.

      Treatment.

      Laten we eens kijken naar manieren om de behandeling D3 tekort.

      Vitaminen D3

      1. Het krijgen van genoeg zonlicht is de meest effectieve manier om uw niveau van vitamine D3 te verhogen. De perfecte hoeveelheid zonlicht, waardoor je lichaam moet absorberen afhankelijk van het type van de huid. Mensen met een donkere huid moeten langer de blootstelling aan de zon, maar vooral aanbevolen belichtingstijd varieert van 5 tot 24 minuten zijn. De beste tijd om de zon 11:00-15:00 in de periode van april tot augustus.

      2. Producten.

      Sommige voedselbronnen zoals rundvlees lever, kaas, eieren en vette vis bevatten wat vitamine D3. Visolie is een belangrijke bron van deze vitamine. Bovendien, verrijkte melk en sommige vruchtensappen cholecalciferol bevatten ook. Dus, een andere manier om het niveau van vitamine D3 te verhogen is om de consumptie van deze producten te verhogen.

      3. Supplement met vitamine D3.

      Sommige supplementen, het voorschrijven, kan helpen om te compenseren voor het gebrek aan vitamine D3. Ze moeten echter onder medisch toezicht worden gehouden als hun inname kan gepaard gaan met verschillende bijwerkingen of allergische reacties veroorzaken.

      Vitamin D3 speelt een belangrijke rol bij het handhaven van de algehele gezondheid. Vitamin D3 moet niet lichtvaardig worden genomen, omdat het leidt tot een aantal gezondheidsproblemen. Preventie en behandeling van haar tekort verbetert niet alleen de gezondheid van de botten, maar vermindert ook het risico op bepaalde ziekten.

Marjoleine Nines
Over Marjoleine Nines 135 Artikelen
In het geval van Marjoleine Nines valt meer dan alleen op te letten, maar de twee grootste dingen die je moet weten, zijn dat ze sceptisch en empathisch zijn."" Natuurlijk zijn ze ook vooruitziend, rechtop en gevoelig, maar deze zijn ook in balans door haatgevoelig te zijn . Haar attente aard is echter waar ze zo bekend om is. Vaak zullen mensen erop rekenen en haar tolerantie vooral wanneer ze troost of steun nodig hebben.Niemand is perfect natuurlijk en Marjoleine heeft ook veel minder gunstige eigenschappen. Haar onaangename aard en obsessieve aard veroorzaken veel grieven op vaak persoonlijke niveaus. Gelukkig schittert haar empathie op de meeste dagen helderder.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*